Мерилин Георгиева: Впуснете се в приключението на Северозапада!
Тя е на 22 години, родом от село Згориград, област Враца. На 13 години с родителите ѝ се местят в Лондон, където завършва средното си образование и след това колеж. Първата година от обучението ѝ в колежа е в сектор „Бизнес мениджмънт и маркетинг“, а след това учи три години козметика и естетика в най-добрия колеж в Лондон за тази специалност. Там се сдобива с много опит в сферата. Началото на 2022 г. импулсивно взема решението да се върне на родна земя и да се присъедини към семейния бизнес за лавандула като директор „Маркетинг и продажби“. Прочетете нейната история в следващите редове.
Здравей, Мерилин! Разкажи ни за себе си и за семейния бизнес, в който работиш. Откъде дойде идеята да се заемете с лавандула?
Компанията беше идея на моя вуйчо, който вижда, че Северозападът има идеалните условия за отглеждане на лавандула и без опит скача в дълбокото и решава да поеме по пътя на земеделието. Нашата компания е първият производител на лавандулово масло в Северозапада и собственик на най-модерната дестилерия в страната. Лавандулата ни е био сертифицирана и се стараем да предоставяме пълна прозрачност на нашите клиенти.
Като директор „Маркетинг и продажби“ дейността ми включва проучване на пазара, преговори с клиенти и потенциални партньори, организиране на посещения на местни и световни форуми и изложения и менажиране на съдържанието в социалните мрежи.
Работиш в много интересна сфера – търговия с продукти от лавандулово масло. Разкажи ни малко повече за това и защо избра тази кариера.
Като цяло работата избра мен. Докато моят вуйчо основаваше компанията и полагаше основите, на 2500 км от него аз несъзнателно избирах квалификациите, които след години ме върнаха обратно вкъщи и на лавандуловото поле. Съдбата си знае работата.
Самата работа изисква много упоритост и търпение, защото това е доста конкурентна среда, но пък аз съм инат и точно тази трудност ме кара да се уча и да развивам уменията си ежедневно.
Смяташ ли, че именно земеделието и отглеждането на различни култури може да бъде ключов икономически двигател, който да създаде много работни места в региона?
Да, аз съм на мнение, че аграрният сектор предоставя голям брой работни места. Например нашата дестилерия и насаждения се намират в село Фурен което е с население от около 250 човека, всички наши работници са местни и целогодишно броят им е 15, а когато сме в сезон достигат до 25. В пика на сезона ние предоставяме работни места на 10% от населението на селото. Това са данните в нашата компания, а в региона има още много земеделци, зърнопроизводители и фермери от различни сектори на бранша, така че това е малък пример как земеделието играе голяма роля в икономиката на региона.
Ти си млад специалист, който се намира в Северозапада. С какво те привлича региона като място за живеене?
Аз съм родена тук, корените ми са тук и за мен това e моят дом. Посетила съм доста места и никъде другаде не се чувствам като у дома си освен тук. Освен това за мен няма друго място с толкова красива природа като тукашната. Северозападът има доста лоша слава открай време, което аз лично не разбирам. Масово хората се интересуват от големите градове, защото това е модерно и защото не виждат плюсовете на малките градове. Като човек, който е прекарал близо 10 години в голям град, смея да кажа, че виждам положителното на това да живееш в малкия град и се радвам, че всяко решение, което съм взела до момента, е спомогналото за връщането ми тук.
Кои са трите най-големи проблема пред Враца и региона, които би искала да видиш решени?
Лошата инфраструктура, липсата на стратегически инвестиции и квалифицирани кадри. Това за мен са нещата, върху които трябва да се работи, за да се подобри региона.
Кои според теб са най-силните страни на Враца и Северозапада, които могат да бъдат развити, за да се подобри ситуацията на местно ниво?
Враца и регионът, както вече споменах, са изключително красиви места, но не достатъчно хора го знаят. Мисля, че трябва да се вложи повече в развитието на туризма. Тук има много какво да се види като например пещерата Леденика, Божият Мост, проходът Вратцата и много други. Също така има и много интересни места, които да могат се посетят, като Регионален исторически музей – Враца. Според мен това трябва да се промотира както на регионално ниво, така и на световно. Враца е град с много потенциал.
Друга идея е така нареченият селски туризъм. Враца има изключително красиви планини и същевременно плодородни почви – това е чудесна комбинация за селски туризъм.
От гледна точка на маркетинг специалист как смяташ, че може да се промотира региона, за да привлече повече хора, които да го изберат за свои дом? Би ли създала за нас един рекламен призив, с който да завършим интервюто?
Това е доста дълга тема и до някъде негативна поради липсата на правилно разпределени ресурси, но мисля, че на първо място трябва да се осигури добър бизнес климат в региона и да се стимулира безвъзмездно бизнеса на младите, за да изберат хората Северозапада за свой дом.
Впуснете се в приключението на Северозапада!