Лина Андреас от “Baba’s Soapery”: Нека работим за доброто в нашето общество

Лина Андреас от “Baba’s Soapery”: Нека работим за доброто в нашето общество

Днес ще ви срещнем с една прекрасна дама – Лина Андреас – основателка на марката за натурални сапуни и козметика с благотворителна кауза “Baba’s Soapery”. Благодарение на бизнеса си тя подпомага възрастни хора в нужда от Северозапада.

Разкажете ни за “Baba’s Soapery”? Как се роди идеята за този бизнес?

“Baba’s Soapery” е марка за изцяло натурални, веган козметични продукти, които са изработени ръчно с грижовно подбрани природни съставки. Стремим се производството ни да бъде максимално еко съобразно, като не работим с палмово масло, не използваме пластмасови опаковки и предлагаме продуктите си в сайта ни насипно. Фокусът ми е да създавам концентрирани продукти, които са ефективни и нежни към кожата, но същевременно минималистични и не обуславят сложен режим за поддържането на красотата и здравето.

Винаги съм имала интерес към начина на живот, близък до природата, както и към всякакви проекти тип „направи си сам”. През 2016 г. по време на подготовката за сватбата ми тези две мои влечения се съчетаха под формата на изработване на домашни козметични подаръци за нашите гости. Те се приеха радушно и това ме стимулира да задълбоча познанията си и да започна да се занимавам по-сериозно с формулиране и тестване на рецепти.

Правенето на сапун за мен е и призвание, тъй като съм трето поколение сапунджия – баща ми се занимава с промишлено производство на сапун, неговата майка преди това също. Гордея се с тази приемственост в занаята и това беше една от причините да изберем точно това име за бранда ни.

Как се развихте във времето и кои бяха най-ценните уроци, които научихте по пътя?

Отделихме около година и половина за разработването и тестването на рецепти и дизайна на бранда, и официално стартирахме през пролетта на 2018 г. Основният ни фокус през първата година беше да развием офлайн присъствието на марката като изградим партньорски отношения с магазини и участваме в базари, където можехме да обърнем внимание на всеки клиент индивидуално и да разкажем за продуктите ни.

Успоредно с развитието на марката, аз изучавах и козметология в британското училище Formula Botanica, за да задълбоча уменията си като козметичен формулатор и да добия знания и увереност при разработването на нови продукти.

За мен може би най-ценният урок беше търпението – да създадеш нещо и да му позволиш да расте по органичен начин. „Baba’s Soapery” е първото ми бизнес начинание и при развитието на бранда избрахме умишлено да бъдем бутиково производство с голяма доза ръчен труд, да растем бавно, пестеливо и осъзнато и да позволим на качеството на продуктите да говори за себе си. По природа съм сприхав и забързан човек и за мен това беше предизвикателство. Друго, което научих през последните години, е че реализацията на един творчески проект не е праволинеен път от точка А до B, и понякога трябва да поемеш в грешната посока, за да откриеш правилната.

“Baba’s Soapery” има и социална цел – с всяка покупка подпомагате възрастни хора от Северозапада. Как решихте да подкрепите именно тях и защо?

За мен беше от първостепенна важност да обвържем от самото начало приходите си с благотворителна кауза, на която да даряваме процент от продажната стойност на продуктите. Причината да избера да даряваме точно на „Проект Северозапад”, е лична. Голяма част от детството си прекарвах в красивото село Давидково в смолянския край, откъдето е родът на майка ми, сред китна планинска природа и в близост до добротата, щедростта и трудолюбието на възрастните хора от обезлюдяващото се село. Виждах радостта и гордостта, с която обгрижват домовете и градините си, и колко много за тях означава да живеят самостоятелно в собствената си среда.

Зарадвах се много, когато разбрах за съществуването на „Проект Северозапад”. Районът не ми е лично познат, но дейността на организацията е изключително похвална. Те работят именно да помагат на възрастни хора, които живеят под прага на бедността, да останат у дома си, като им осигуряват домакинска помощ, медицински прегледи и доставка на храна. С човечност и грижа помагат на хората да се преборят със социалната изолация и да живеят независимо и достойно.

Колко възрастни хора сте подкрепили до момента (пряко или косвено) и в какво точно се изразява подкрепата?

Към момента „Проект Северозапад” подпомага десетки възрастни хора, както и младежи с интелектуални затруднения. Последните ни дарения към тях подкрепиха създаването на Патронажната кухня, която осигурява по три дневни хранения на своите клиенти, доставени до домовете им в 12 села в община Мездра. Дори в трудните зимни условия, екипът им се справяше с доставките на топлата храна до хората. Тъй като нашите дарения към фондацията се извършват за всеки продаден продукт, с популяризирането на марката ще нарастнат и сумите, които даряваме на каузата.

Разкажете ни някоя история на възрастен човек, който сте подкрепили и ви е стоплила сърцето?

Честно казано, нямам пряк досег с хората, които подкрепяме. Но се надявам това лято да успеем да се радходим до Лютиброд, да посетим кухнята и да си поговорим за хората от района.

Поканете и други бизнеси да последват вашия добър пример сега:

Смятам, че регулярното дарителство е несложен модел за социално подпомагане, който би могъл лесно да се внедри в ценообразуването на всеки стартиращ бизнес. Вярвам, че хората като потребители ставаме все по-социално и екологично отговорни и разбираме, че покупките ни имат реални последици и сила. Ще завърша с този цитат от Махатма Ганди: „Истинската мярка на всяко общество може да бъде намерена в това как то се отнася към своите най-уязвими членове.” Нека работим за доброто в нашето.

Относно автора

Добри Иванов


Още новини