За мисията и предизвикателствата пред образователните медиатори

За мисията и предизвикателствата пред образователните медиатори
Бисер Ангелов раздава учебни материали. Снимка: Фондация Зов

Бисер Андреев е всеки ден на терен в монтанския квартал Кошарник, където помага децата да продължат да учат, докато училищата са затворени. В момента Бисер, които е образователен медиатор, помага на 96 деца да продължат обучението си в домашна среда в Кошарник. 

Почти всеки ден той носи подготвените и принтираните от учителите учебни задачи на децата и техните родители, а после връща попълнените задачи и материали на директора и учителите за проверка. Така медиаторът им помага да продължат с уроците, които са заложени в програмата на училището. “Не бих казал, че работата ми е предизвикателство. Поемам риск за собственото си здраве, защото не искам децата да изостанат с материала. Все пак децата са нашето бъдеще. Правя всичко възможно децата да продължат да учат пълноценно”, коментира Бисер.

Част от работата му е да насърчи учебния процес в домашни условия и да мотивира децата и родителите да продължат да учат въпреки ситуацията. Това се случва с даването инструкции и съвети към родителите за образователния материал, които е необходимо да се усвои през седмицата. „Децата са в начално училище и ако родителите не им помагат, няма кой“, допълва Бисер. Според него въпреки всички усилия децата се чувстват по-комфортно в училище, където са приятелите и съучениците им, но въпреки всичко се адаптират към трудната ситуация. „Времената и положението са такива за всички деца. Адаптират се и децата в Кошарник, но по-добре и по-лесно им е в училище”, обобщава медиаторът. 

Снимка: Фондация Зов

До скоро само едно дете от кварталното Начално училище ,,Георги Бенковски“, където учат ромски деца, е имало възможност за дистанционно обучение. Според Бисер ситуацията се очкава да се промени скоро след заявка за дарение на техника от анонимен дарител. Така още пет ученика от училището  ще получат достъп до уроците си в онлайн платформи. „Единственото изискване е децата да са отличници”, споделя Бисер.  

Бисер работи вече втора година като училищен медиатор, в Монтана действащите медиатори са двама, като Бисер е единственият в Кошарник. Той започва работа там като образователен медиатор по Програма ЗОВ на Българо-швейцарска програма за сътрудничество, която подкрепя обучението на образователни медиатори в 6 големи административни района на страната, един от които е Монтана.

Относно автора

Нели Найденова

През последните няколко години работи като Експерт Комуникации в редица екооорганизации. Вярва, че да се опазят природните ни богатства, човек трябва да ги опознае, припознае и обикне, а затова е необходимо общуване и по-ефективна комуникация с по-широк кръг от хора. Корените й все пак я връщат в Монтана заради нуждата от промяна и желанието да разкаже неразказаните истории на Северозапада. В Призни се надява да намери вдъхновение за промяна, надява се сайтът да вдъхнови и други хора да започнат промяната от себе си, техния дом, работно място, градината, гората и планината до нас.


Още новини