За мисията и предизвикателствата пред образователните медиатори

За мисията и предизвикателствата пред образователните медиатори
Снимка: Фондация "Зов"

Бисер Андреев е всеки ден на терен в монтанския квартал Кошарник, където помага децата да продължат да учат, докато училищата са затворени. В момента Бисер, които е образователен медиатор, помага на 96 деца да продължат обучението си в домашна среда в Кошарник. 

Почти всеки ден той носи подготвените и принтираните от учителите учебни задачи на децата и техните родители, а после връща попълнените задачи и материали на директора и учителите за проверка. Така медиаторът им помага да продължат с уроците, които са заложени в програмата на училището. „Не бих казал, че работата ми е предизвикателство. Поемам риск за собственото си здраве, защото не искам децата да изостанат с материала. Все пак децата са нашето бъдеще. Правя всичко възможно децата да продължат да учат пълноценно”, коментира Бисер.

Част от работата му е да насърчи учебния процес в домашни условия и да мотивира децата и родителите да продължат да учат въпреки ситуацията. Това се случва с даването инструкции и съвети към родителите за образователния материал, които е необходимо да се усвои през седмицата.

„Децата са в начално училище и ако родителите не им помагат, няма кой”, допълва Бисер.

Според него въпреки всички усилия децата се чувстват по-комфортно в училище, където са приятелите и съучениците им, но въпреки всичко се адаптират към трудната ситуация. „Времената и положението са такива за всички деца. Адаптират се и децата в Кошарник, но по-добре и по-лесно им е в училище”, обобщава медиаторът. 

Снимка: Фондация Зов

До скоро само едно дете от кварталното Начално училище ,,Георги Бенковски”, където учат ромски деца, е имало възможност за дистанционно обучение. Според Бисер ситуацията се очкава да се промени скоро след заявка за дарение на техника от анонимен дарител. Така още 5-ма ученици от училището  ще получат достъп до уроците си в онлайн платформи. „Единственото изискване е децата да са отличници”, споделя Бисер.  

Бисер работи вече втора година като училищен медиатор, в Монтана действащите медиатори са двама, като Бисер е единственият в Кошарник. Той започва работа там като образователен медиатор по Програма ЗОВ на Българо-швейцарска програма за сътрудничество, която подкрепя обучението на образователни медиатори в шест големи административни района на страната, един от които е Монтана.

Относно автора

Нели Найденова

През последните няколко години работи като експерт по комуникациите в редица екоорганизации. Вярва, че за да се опазят природните богатства, човек трябва да ги опознае, припознае и обикне, а за това е необходимо по-ефективно общуване с по-широк кръг от хора. Корените ѝ все пак я връщат в Монтана заради нуждата от промяна и желанието да разкаже неразказаните истории на Северозапада. Надява се „Призни“ да вдъхнови и други хора да започнат промяната от себе си, от своите дом, градина и работно място, от гората и планината до тях.

Прочетете и другите материали на автора тук