Дилян Борисов от “The Hub” за кризата като индикатор за успешните брандове

Дилян Борисов от “The Hub” за кризата като индикатор за успешните брандове
Снимка: Борислав Николов

“The Hub” e любимото ни място за почивка с чаша хубаво кафе и споделен коктейл с приятели. Друг път е пространство за работни срещи, дори цели работни дни.  Днес ще ви срещнем с един от двигателите на всичко случващо се в хъб-а на Северозапада. Част от нас биха го нарекли Човек – събитие, а другата, по-прецизна част от Призни екипа би го представилa като Дилян Борисов, управител на Cocktail Bar The Hub в Монтана. С него разговаряме за сформирането на културна среда в Монтана, за това как  се създава коктейл култура и как бизнеса се справя с новите и задаващи се предизвикателства.

“The Hub” e от малкото заведения в Монтана и региона, което  още в първите дни на извънредната ситуация реагира бързо и адекватно и започна да организира редица безплатни онлайн събития за своите клиенти. Имаше ли интерес към тях? 

Да, имаше сериозен интерес към по-голям част от тях, като много хора извън Северозапада успяха да чуят и разберат за нас! Това, което направихме по различно от останалите колеги в бранша, е че ние избрахме изцяло да пренасочим културната и забавната част от събитийната ни програма в онлайн пространството. Всички онлайн събития и клипове бяха напълно безплатни, за да бъдем близо до хората в техните домове и да ги забавляваме! 

В Монтана няма много места с подобна разнообразна програма. Липсата на конкуренция здравословна ли е? 

Липсата на конкурентна среда ни прави по-лесно разпознаваеми като най-добрите в това, което правим. В никакъв случай не е здравословна подобна среда за един бизнес, който се стреми да се развива. От друга гледна точка това няма да ни приспи. Ние се стремим да предложил качествен продукт и да сме адекватни на случващото се извън града, а не просто на местна почва.

Oткъде взимаш идеи за гости и събития и има ли интерес към по-алтернативните за Монтана и района форми на забавление?

Като цяло следя налагащия се тренд в бранша в големите градове и обменям информация, опит и идеи с колеги от София и Пловдив. Друга част от идеите идват отвътре в екипа, бармани, сервитьори, дизайнер.  Съобразявам се и с това, което харесва посещаващата бара аудитория. Старая се всеки да намери по нещо за себе си при нас! 

С част от гостите и събитията, които организирате помагате за създадаването на културна среда в града. “The Hub” има ли си мисия? Задавали ли сте си подобни цели?

Барът с годините се е доказал като първи културен пристан в Монтана. Още с влизането в асансьора очакваш да се изкачиш в уютна атмосфера и да излезеш малко извън времето и пространство. Мисията на екипа ни винаги е била в няколко насоки. Искаме бара да е място, в което да събираме приятелите си без да ги задължаваме да консумират с бутилки по масата. Стараем се да  работим с висококачествени продукти и съставки. Поставяме си и за цел да изстреляме коктейл културата в целия Северозапад на ново ниво, да имаме разнообразна културна и музикална програма, която да сформира различна среда в града. Искаме още да може да се сравнява с по-добрите барове в големите градове, като всичко това съчетаваме с приятелско обслужване, за да изпратим и посрещнем усмихнати гости и приятели на бара!

“The Hub” е отворен отново вече близо две седмици. Как изглежда завръщането към нормалността за бизнеса?

Спазването на дистанция, ограничения брой хора на дадена маса, хигиената и осигуряването на здравна сигурност радикално променят работната култура и среда. Ресторантьорския бизнес, от който е част Cocktail Bar The Hub е един от най-разклатените в тази криза. Подобно на всички места, чийто успех се измерва с оживена тълпа от посетители, възобновяването на дейността ни е поетапна и при много различни условия от някога нормалните! 

Кризата е най-големия показател за това доколко един бранд е успешен и разпознаваем. Целенасочената и упорита работа по изграждане на имиджа ни през годините ни позволява да се възстановяваме с добър темп. В момента хората залагат на познатото и сигурното, рядко експериментират. Заради неизвестността дали хората са преодолели в достатъчна степен страховете си, в това число и икономическите, за да започнат масово да ни посещават отново. Като цяло ние предприехме мерки за безопасност от коронавируса за неопределено време напред. Както за нашия персонал, така и за комфорта на нашите гости масите са разпожени на 2,5 м разстояние една от друга. Разполагаме със станции за дезифенкция, изградени особено в чувствителни зони като вход, асансьор и тоалетни, увеличена е и честотата на почистване и дезинфекция през целия ден.

Ще могат ли да се организират събития и при какви условия?

Спрямо ситуация към днешна дата пред която сме изправени, поетапно ще възобновим събитийната ни програма през месец юни, като броя на присъщващите гости, ще бъде ограничен спрямо различните по тип събития, така че максимално да се създаде комфорт, както за гостуващия артист/изпълнител, така и за гостите и екипа ни, като тук новото, към което ще се стремим да реализираме е да може да стриймваме събитията в онлайн пространството, така че да увеличим все повече популярност в региона си и всеки, който все още не се чувства готов да присъства на място в бара ще може да наблюдава ивента от удобно за него място, чрез закупуване на билет онлайн! 

Как приемат хората ограниченията?

Винаги когато се налагат ограничения, те трябва да бъдат ясно обяснени – да се комуникира защо се налагат и с какъв диапазон във времето. Факт е, че и в двете посоки имаше дефицит на информация и това доведе до голяма резистентност от хората. Вярвам, че колкото повече време минава, толкова по-бързо ще се върнем към нормалността и от там този въпрос няма да има голямо значение!

Какви са основните предизвикателства пред малкия бизнес и заведения като “The Hub”?

В момента на заден план остава проблема с набирането на персонал и дефицита на професионализъм у хората, които се занимават с ресторантьорство. Несигурната икономическа среда изважда наяве липсата на адекватни работещи финансови мерки за вече отворения работещ бизнес, който е с намален капацитет и потребление. Има редица мерки, които могат да помогнат на бизнеси като нашия. Това самаляването на ДДС в кратък период от време, регламентирането на бакшиша, увеличаване минималния осигурителен праг за длъжностите, които могат да се заемат в бранша. Всичко това би довело до изсветляване на бранша, както и сигурност на заетите служители в него и бизнеса. През следващото полугодие този вид бизнес основно ще се стреми да запази персонала си и да го има на картата. За жалост се очаква една голяма част от колегите да не отворят или отваряйки да фалират във времеви период от 3-месечие! 

Относно автора

Нели Найденова

През последните няколко години работи като експерт по комуникациите в редица екоорганизации. Вярва, че за да се опазят природните богатства, човек трябва да ги опознае, припознае и обикне, а за това е необходимо по-ефективно общуване с по-широк кръг от хора. Корените ѝ все пак я връщат в Монтана заради нуждата от промяна и желанието да разкаже неразказаните истории на Северозапада. Надява се „Призни“ да вдъхнови и други хора да започнат промяната от себе си, от своите дом, градина и работно място, от гората и планината до тях.

Прочетете и другите материали на автора тук